6 kursuspoint i Bliv en bedre advokat
Advokaten af 2024 har brug for at holde sig opdateret med kompetencer udover den juridiske kernefaglighed for at sikre den maksimale værdiskabelse for klienter og firma i takt med, at samfundet ændrer sig.
Som juridisk professionel kommunikerer du hver dag din viden på skrift, og her bliver din evne til at skrive, så klienter, myndigheder, modparter eller organisationer forstår pointen, afgørende for processen.
Kort og enkel kommunikation skaber forståelse, styrker tilliden og gør muligheder tydelige. Kompliceret og ofte langstrakt formidling gør det modsatte. Enten hjælper vi vores modtager med at forstå - eller med at misforstå.
Der er mange steder at falde i. Men heldigvis findes der konkrete strategier, som sikrer forståelighed og gennemslagskraft i dine tekster. Med Pointe får du indblik i fire vigtige fagformidlingsmetoder, der øger din kommunikative bevidsthed og højner kvaliteten af din faglige formidling, så din juridiske rådgivning bidrager til klient-tilfredshed og forretningsskabelse.
Dette kursus er for dig, der er fuldmægtig, advokat, partner og sekretær.
Vores kurser er primært rettet mod advokater og advokatfuldmægtige i forbindelse med deres obligatoriske efteruddannelse. Kurserne kan dog være yderst relevante og egnede for virksomhedsejere, administrative medarbejdere eller andre med særlig interesse indenfor området.
I første lektion vil Jonas og Michael tale mere om menneskets kognitive forudsætninger for at adaptere et budskab og hvad det betyder for den skriftlige kommunikation i den juridiske hverdag.
Pointe #1 - Mindre myndighed, mere mennesker. Hvordan du som kommunikatør kan sænke modtagerens barriere for at forstå budskabet.
Pointe #2 - Det vigtigste først og sidst i sætningen.
Pointe #3 - Punktum er din ven.
Pointe #4 - Konklusionen først, anbefalingen nederst.
I den sidste lektion vil Jonas og Michael tage dig igennem, hvordan du helt praktisk skriver en effektiv juridisk tekst, hvor modtageren forstår budskabet.
Jonas Breum er kreativ tekstforfatter med 13 års erfaring fra kommunikationsbureauer og brands, herunder som konceptudvikler hos Det Kongelige Teater og som kreativ chef hos YouSee. Han har udviklet alt fra brandnavne til tv-kanaler og teleselskaber til prisbelønnede kampagner, brandstrategier og kernefortællinger - og så har han eksekveret stort set alle typer af kommercielle tekster. Han har desuden en karriere som sangskriver og musikproducer.
Michael Møller Nielsen er partner og advokat ved Lund Elmer Sandager, hvor han har stået i spidsen for afdelingen for ansættelsesret i mere end 8 år. Som professionel skriftlig formidler har Michael nogle få leveregler, som han har trænet fuldmægtige såvel som erfarne advokater i i en årrække. Han høster anerkendelse fra kunder og samarbejdspartnere for sin klare og præcise formidling, har skrevet en række artikler og kommenterer forskellige love i Karnov.