5 kursuspoint i Immaterialret, databeskyttelsesret og markedsføringsret
På kurset lærer du at kvalificere et fænomen eller et produkt som beskyttet efter markedsføringsloven. Du lærer om forskellige former for markedsføring, at vurdere om markedsføring er vildledende, herunder prismarkedsføring samt de særlige forhold, der gælder for børn og unge. Spørgsmålet om produktefterligninger gennemgås og du bliver i stand til at rådgive erhvervsvirksomhed herom. Endvidere gennemgås sanktioner og krænkelse, ligesom de strategiske overvejelser i forløbet, fra en krænkelse konstateres til der stævnes, gennemgås.
Formål – at kunne rådgive om følgende:
Vores kurser er primært rettet mod advokater og advokatfuldmægtige i forbindelse med deres obligatoriske efteruddannelse. Kurserne kan dog være yderst relevante og egnede for virksomhedsejere, administrative medarbejdere eller andre med særlig interesse indenfor området.
Agenda for lektion et:
Agenda for lektion to:
Agenda for lektion tre:
Agenda for lektion fire:
Eva er uddannet generalist erhvervsadvokat. Hun har igennem de seneste 15 år specialiseret sig i varemærke- og designbeskyttelse, ophavsret, krænkelsessager, erstatningsvurdering og beregning i krænkelsessager, retshåndhævelse, kontraktindgåelse samt markedsføringsret. Eva har en ph.d.-grad i ophavsret. Eva rådgiver vores største industrikunder om ipstrategi, porteføljehåndtering og håndhævelse. Eva er specialistforfatter til patentloven, markedsføringsloven, lov om opfindelser ved offentlige forskningsinstitutioner, lov om kollektiv forvaltning af ophavsret i Karnovs Lovsamling og forfatter til en lang række artikler i juridiske tidsskrifter. Eva er beskikket censor på jurauddannelsen, har igennem flere år undervist i markedsret på kandidatuddannelsen på jurastudiet og underviser nu på advokatefteruddannelseskurser i immaterialret og markedsføringsret.